Návštěva rakouských Tyrolí: část druhá.

15. července 2013 v 9:45 | BioAuri |  Toulky divočinou
Ve druhém dílu fotodokumentace toulek po Tyrolích přikládám "nekvětinovou" část první výletní výpravy. Krajina nám skýtala úžasné pohledy se zbytky sněhu a horami jakoby poprášených cukrem. Vyjadřuji se tak poeticky, jelikož toto vskutku byl poetický pohled. Usmívající se Mimochodem jeden pár z naší miniskupinky říkal, že na tom samém místě byli ve stejnou dobu (akorát o týden později) před třemi lety a to měli čtyřiceti stupňová vedra a všude hic, takže jsem ráda, že my vychytali zimu a sníh, jelikož si nedokážu představit, jak v pařáku zdolávám dvou set metrové převýšení ve strmých římsách a kopcích. Smějící se Vůbec ale největší zážitek pro mě byli divocí svišti. Na cestě z vrcholku zpátky jsme se totiž vydali nějakou boční cestičkou kolem skály, po níž vůbec nikdo nešel (a na jejímž konci - což byl vlastně její začátek, jelikož cesta vedla od lanovky - byla cedule, že je tam vstup zakázán kvůli řícení kamenů či tak něco, bohužel to bylo jen na jednom konci a ne natom, po němž jsme vyrazili my, což bylo ve výsledku velmi dobře Smějící se) a právě tam jsme hned v první čtvrtině cesty našli "sviští stráň". Nikdy dřív jsem živého sviště neviděla, plus jsem si moc přála potkat nějaké větší zvíře, na které v ČR jen tak nenarazím. No, a povedlo se. Potkali jsme dva vypasené chlupáče, kteří se na nás koukali pěkně z dálky, udělala jsem pár snímků, ale můj prostý zoom na ně nestačil, takže fotky nejsou nic moc, ale ten základní tvar jde rozeznat dobře. Smějící se Celý výlet jsme zakolnčili kolečkem kolem malého horského jezírka plného čolků. V blátě jsem tam u břehu nalezla velice zvláštní stopu. První jsem na ni rozčarovně koukala a v hlavě mi šrotovalo, že to bude asi rysí stopa, protože kočkovité šelmy zatahují drápy, takže se jim otisknou jen polštářky, plus na obyčejnou kočku nebo kočku divokou byla stopa příliš velká. Nikdo mi nechtěl věřit, že by byla rysí, ale já jsem o tom vcelku přesvědčená, páč psí stopa je na fotce zachycená taky a ta vypadá úplně jinak a má drápy. Posuďte sami... Usmívající se